2004 / 2005

Anys molt profitosos en el meu aprenentatge com horticultor.
El Setembre del 2004 vaig poguer gaudir d’un curs de Parades en crestall amb el seu creador en Gaspar Caballero de Segovia a traves de la associació Vida Sana.


Quines ganes tenia de fer aquest curs!!
Moltes de les preguntes que m’havia anat fent durant el transcurs d’aquests anys sobre el seu mètode, les vaig poder aclarir amb ell, fet que em va donar confiança per continuar  fent hort amb el seu  mètode, també vaig quedar gratament sorprès per la seva manera de ser tant proper, senzill, rigorós, autodidacte,  no descobriré ara res de nou pro  en ve de gust dir-ho……

Recordo una de les anècdotes succeïdes aquell cap de setmana,  en Gaspar va veure el meu llibre de Parades en Crestall (que sempre duia amb mi),  que com l’havia fet servir molt  es va esllomar i per recuperar-lo l’havia fet enquadernar amb espiral, cosa  que li va donar un caire molt mes àgil;  li va fer tanta gràcia que me’l va demanar per a ell, a canvi d’un de nou, a la qual cosa hi vaig accedir molt gustosament, va ser tot un honor.

En el curs d’aquell cap de setmana vaig conèixer molta gent com jo d’arreu de la península. Encara m’enrecordo de la Virginia de Asturies, En Ricard, la Teresa Feliu, la Teresa Casasayas, en David tot plegat molts bons records.

 

 

El Maig del any següent el 2005, vaig fer un altre curs;  aquest va ser amb en Mariano Bueno, Un gran divulgador del tema, el meu “guru” tal com l’hi vaig dir  en el moment de fer les presentacions.

Tinc a la memòria, encara que ja hagin passat cinc anys, les seves explicacions sobre el com i el perquè del tipus de conreu en ecològic, les seves respostes als diferents tipus de dubtes (malalties de plantes i com curar-les,  tipus de sòls diferents i com millorar-los, etc.). El curs anava sobre l’hort familiar ecològic i es basava sobre els bancals elevats.

Jo encara no he provat mai aquest sistema, tot i que el veig prou eficaç, crec que s’hi diu mes en un tipus de clima mes humit, pel fet de que al estar el bancal elevat evapora mes la humitat, per tant en zones mes humides com a la zona nord de la península  pot ser mes eficient. De tota manera aquest sistema guarda algunes similituds amb les parades.
Aquest curs em va donar un altre oportunitat de conèixer gent d’arreu, amb la que vam intercanviar un munt d’experiències.

Aquesta entrada ha esta publicada en Bancal elevat, Conreu, Ecologia, Gaspar Caballero, Hort, Horticultura, Humitat, Malaltia, Mariano Bueno, Parades en Crestall, Plantes. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari